Barevní měkkýši

Propojení přírodopisu a výtvarné výchovy.

Dnes jsem u sedmáků suplovala výtvarnou výchovu. V rozvrhu ji mají po mé hodině přírodopisu, tak jsme si z toho udělali dvouhodinovku. Dokonce většina z nich zůstala a pracovala i přes přestávku, což opravdu nemuseli.

PŘÍRODOPISNÁ ČÁST:

Žáci si vylosovali rodové názvy měkkýšů.
Poté měli za úkol zjistit za pomoci internetu/knih 5 informací o vylosovaném měkkýši:

1) zjistit/vybrat druhový název
2) zařazení do skupiny (plži/ mlži/ hlavonožci)
3) typ schránky (ulita/lastura/redukce schránky)
4) zjistit v jakém prostředí jejich měkkýš žije (souše/vodní prostředí)
5) zjistit důležitý znak, kterým se jejich měkkýš liší od ostatních
(např. chobotnice vylučuje inkoust)

Nakonec si zkusili tužkou nákres svého měkkýše.

VÝTVARNÁ ČÁST

Ve výtvarce potom nákresy vybarvili podle fantazie a napsali pod obrázky zjištěné informace.

Napsat komentář

Blog na WordPress.com.

Nahoru ↑

Design a site like this with WordPress.com
Začít