MECHOROSTY VE VÝUCE

Mechorosty ve výuce lze pojmout různým způsobem. Já letos zvolila tvorbu MECHÁRIA a LEPORELA.

Leporela tvořili žáci ve skupinách a vycházeli z textů v učebnici.
Zpracovávali společně témata mechorosty a kapraďorosty.

Následovala TVORBA MECHÁRIA. Kompletní mechária ši žáci odnesli k pozorování domů.

TVORBA MECHÁRIA:

  1. Nádoba , co má širší hrdlo. Optimálně takovou, kterým prostrčíte ruku. Bude se vám s tím lépe pracovat. Nádoba by měla mít uzávěr.
  2. Drenážní vrstva – na spodek nádoby patří drobné kamínky, štěrk, keramzit… Hledejte ty o stejné velikosti. 
  3. Textilie: Potřebujete kousek textilie ve tvaru nádoby, aby se vám horní vrstvy nesmíchali s kamínky. Volte takový druh textilie, co přežije ve vlhkosti. Můžete třeba použít starou záclonu z umělých vláken. Nebo zahradní textilii, co brání růstu plevelu.
  4. Rašelina
  5. Substrát (pro pokojové rostliny)
  6. Mech a rostliny (fíkus plazivý, zelenec)
  7. Dekorace – větší kamínky, kousky břidlice, dřívka aj.

Napsat komentář

Blog na WordPress.com.

Nahoru ↑

Design a site like this with WordPress.com
Začít